سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم | گلدلینک

یک سری کارها هست که داخل سایت انجام میشه، مثل بهینه کردن تصاویر و افزایش سرعت سایت و … که میشه گفت سئو تکنیکال زیر مجموعه سئو داخلی هست. میشه گفت سئوی تکنیکال به دانش فنی برنامه نویسی هم نیاز داره، البته اینطور نیست که اگر بلد نبودین نتونین انجام بدین، یه جاهایی واقعاً نیازه. سئو کلاه خاکستری رو میشه به دانش آموزش تشبیه کرد که هم نمره هاش بیسته هم بازیگوشه. یعنی تا جایی که امکان داره سعی میکنه با روش کلاه سفید سایت رو بیاره بالا، اما اگه یه جایی کارش گیر کرد از روش های کلاه سیاه هم استفاده میکنه. به روشی که هم از کلاه سفید و هم از کلاه سیاه استفاده میشه میگن سئوی کلاه خاکستری.

این یعنی ممکن است شما به کمک یک سری تکنیک های حرفه ای گوگل را فریب داده و به جای محتوای مفید، با یک محتوای تبلیغاتی به صفحه اول برسید. اما زمانی که کاربر وارد سایت شما شده و با مشاهده محتوای نامناسب سریعا از آن خارج میشود، این نشان دهنده بی کیفیت بودن وب سایت شماست. اگر یک وبمستر تازه کار با اصول سئو داخلی آشنا بوده و چند تکنیک خاص از آن را هم آموزش ببیند، میتواند به خوبی از پس اجرای بهینه سازی این بخش بزرگ سایت بربیاید. برای بهینه سازی سرعت سایت میتوانید از آموزش های رایگان سطح وب، مثل مقاله افزایش سرعت سایت ما، آموزش های غیر رایگان و حتی خدمات وب سایت ها استفاده کنید. این قدرت و اهمیت سئو است که میتواند باعث زیر و رو شدن یک کسب و کار شود. وب سایتی مثل دیجی کالا از همین قدرت seo استفاده کرده و ماهانه بیشتر از ده ها میلیارد تومان فروش محصول دارد.

از طریق سئو به راحتی برند سازی می‌‌کنید و از نظر شهرت پیشرفت خواهید داشت اما در تبلیغات اینترنتی این گونه نیست. در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید. ببینید مهم اینه که UX دچار مشکل نشه، وگرنه به خودی خود از نظر تعداد لینک‌ها مشکلی پیش نمیاد.

رسیدن به رتبه یک گوگل چقدر زمان می‌برد؟

توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در متن جایگزین تصاویر نیز تأثیر بررسی کنید مطلوبی نخواهد داشت. در واقع، اگر نمی‌توانید از کلمات کلیدی به شکل طبیعی در متن جایگزین تصاویر استفاده کنید، بهتر است اصلاً کلمات کلیدی را در این بخش به کار نبرید. در اینجا تنها نکته مهم این است که بخش متن جایگزین تصاویر را حتماً کامل کنید و سعی کنید در آن درباره تصویر توضیح دقیق و کاملی بدهید. باید این متن‌ها را طوری بنویسید که افراد نابینا نیز بتوانند از آن‌ها برای درک بهتر مطالب شما بهره بگیرند. گوگل به دنبال یافتن صفحه‌هایی است که اطلاعات باکیفیت و مرتبط با «کوئری جستجوی کاربران» در آن‌ها وجود دارد.

این کار هم گوگل را برای خواندن مطلبتان بهتر راهنمایی می‌کند و هم کاربران را. سئو کردن سایت به صورت کاملا کلاه سفید و قانونی واقعا زمانبر بوده و گاها بازخورد خوبی ندارد. برای بررسی اصول این روش سئو و همینطور یادگیری چند تکنیک، به مقاله سئو کلاه سفید در فرین آکادمی مراجعه کنید. قبلا در مقاله اسکیما چیست در مورد این مفهوم اطلاعاتی ارائه شد و سپس در مقاله آموزش اسکیما وردپرس آموزش دادم که چطور بدون نیاز به دانش تخصصی و به کمک افزونه ها، این کدها را به وب سایت خود اضافه کنید. دقت کنید که اضافه نکردن کدهای اسکیما به سایت مشکل خاصی برای سئو آن به وجود نمی آورد.

  • هدف اصلی و نهایی سئو؛ جذب مخاطب از نتایج رایگان موتورهای جستجو است.
  • برخی اقدامات می‌باشد که شما با پیاده‌سازی آن می‌توانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید.
  • متا تگ‌، یک قطعه کد HTML است که در بخش HEAD صفحه قرار می‌گیرد.
  • نویسندگان محتوای خوب باید سازگار و منعطف باشند تا بتوانند چالش نوشتن در سبک‌های متعدد را تحمل کنند.
متن جایگزین را به محلی برای استفاده بیهوده از کلمه کلیدی تبدیل نکنید. البته ترفندها و روش‌های مختلفی برای بهبود وضعیت SEO سایت‌ها وجود دارد. اما حدس می‌زنم به زودی در این بخش تغییرات بزرگی را شاهد باشیم. خود SEO تبدیل به فاکتوری جانبی‌تر شده و فراتر از آن شاهد اهمیت روزافزون Human Eye Optimization‌ یا HEO خواهیم بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی درباره متمم مراجعه کنید.

عمل لینک‌دهی به صورت بالعکس و از سمت زیر شاخه‌ها نیز صورت می‌گیرد. سئو کلاه سفید به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که بدون هرگونه تخلف و طبق قوانین و اصول گوگل انجام می‌پذیرد. آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع و کامل به تکنیک‌های جلوگیری از جریمه توسط گوگل پرداخته است که شما می‌توانید با مراجعه به مقاله “راهنمای جلوگیری از جرایم گوگل” با این تکنیک‌ها به طور کامل آشنا شوید. علاوه بر موارد ذکر شده، پسوندهای “COM.“و “NET.” به افزایش اعتبار بالای یک صفحه کمک می‌کند. تا الآن در مورد کارهایی که باعث رشد و رتبه گرفتن وب‌سایت ما می‌شدند صحبت…

سئو درون صفحه چیست ؟ ( SEO on Page )

سئو چیست SEO چیست آموزش بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو متمم | گلدلینک

این کار شما را از دغدغه‌های مربوط به جذب و نگهداشت نیرو، تامین امکانات و فضای کاری و از همه مهمتر آزمون و خطا برای رسیدن به نتیجه مطلوب راحت خواهد کرد. سئو بیرون صفحه یک فرآیند نامحدود است که توسط مهندسین سئو در جهت به دست آوردن پیوند دهندگان، اداره می‌شود. مخفف عبارت Out Bound link به معنی حجم و لینک ‌های خروجی از سایت است. ۴- هزینه سئو بسیار به صرفه تر از هزینه های سنگین تبلیغات می باشد. کارشناس سئو هزینه های کمپین را مدیریت و در بودجه، صرفه جویی می کند.

همانند پیج آتوریتی که به اعتبار یک صفحه می‌پرداخت، دامین آتوریتی به اعتبار کل دامنه نزد موتورهای جستجو اشاره می‌کند و عملکرد کل سایت را در نظر می‌گیرد. اعتبار یک دامنه می‌تواند باتوجه نحوه لینک‌سازی‌های داخلی، بک‌لینک‌های ثبت شده، کیفیت محتوای تمامی صفحات و سایر عوامل دچار تغییرات شود. از جمله مزیت‌های سئو وبسایت و بهینه‌سازی صفحات، می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که سئو می‌تواند ترافیک مناسبی را برای سایت به همراه داشته باشد. در صورتی که روند بهینه‌سازی صفحات به روش‌های اصولی و مورد تایید موتورهای جستجو ادامه داشته باشد، ترافیک وب‌سایت به طور ماهانه، نمودار رو به رشدی را تجربه خواهد کرد. نمی‌توانیم فقط یک مورد را به عنوان عامل حیاتی و مهم این حوزه معرفی کنیم.